Communicatiestrategie SNB wint award bij Grand Prix Content Marketing 2019

De digitale communicatiestrategie van SNB is bekroond met de zilveren Award B-to-B bij de Grand Prix Content Marketing 2019. De awards zijn jaarlijkse bekroningen van een vakjury voor de succesvolste content-strategieën in Nederland en België. De jury beoordeelt de communicatiedoelstelling, de gekozen middelen en het budgetrelateerde effect ervan. 

Mooie concrete resultaten

De jury waardeert in de strategie SNB doet meer met slib de ingezette koers en de effectiviteit van de duurzaamheidspositionering. “Duidelijke doelgroep, scherpe probleemstelling. Mooie concrete resultaten. Er is zeer goed gekeken naar de volledige digitale infrastructuur rondom het bedrijf en daar is gebruik van gemaakt om meerdere doelstellingen te realiseren. Het resultaat is een mooie gelaagde herpositionering naar duurzaamheid”, aldus het juryrapport.

Blijven optimaliseren

Volgens SNB-directeur Silvester Bombeeck bevestigt de bekroning dat SNB op de goede weg is om haar circulaire boodschap over te brengen. “We zijn gepast trots op de manier waarop we die boodschap onder de aandacht brengen bij onze belanghebbenden. Het is een mooi compliment dat een vakjury van professionals van bureau- en merkzijde dat waardeert. We staan echter niet stil. Communicatie is natuurlijk nooit af. We zoeken er voortdurend naar hoe we onze boodschap en die van onze aandeelhouders nog beter over kunnen brengen”, aldus Bombeeck.

Voortdurende innovaties

SNB werkt op communicatiegebied samen met bureau Reputations uit Leusden. “We zijn enorm trots dat we dit jaar weer in de prijzen zijn gevallen”, zegt Reputations-directeur Jos Frijters. “Met zware concurrenten als Vodafone, PostNL en Avéro Achmea was het bepaald geen gelopen race. Het slibverwerkingsproces van SNB door middel van verbranding werd niet altijd geassocieerd met duurzaamheid. Ten onrechte, want SNB werkt door voortdurende innovaties milieu- en energieneutraal. Met planmatige contentmarketing zijn we er samen in geslaagd SNB te herpositioneren”, aldus Frijters.

Podcastserie

De gouden Award B-to-B 2019 ging naar Lightspeed, ontwikkelaar van kassasystemen, en brons was er voor Geodan, actief op het gebied van location intelligence. Naast de bekroning voor SNB was Reputations dit jaar genomineerd in de categorie Creatie voor de podcastserie The Enemy Within voor opdrachtgever Cardano.

De award werd in ontvangst genomen door Team Reputations en Luc Sijstermans van SNB (derde van links).
Foto: © BBP Media / Dwain Olsem